Składanie skarg i odwołań_oraz_udostępnianie_informacji_na_żądanie

GEM CERT udostępnia na żądanie strony zainteresowanej następujące informacje:
 
1. Informacja o statusie wydanych certyfikatów zgodnie z wymaganiami akredytacyjnymi.
2. Informacja o certyfikowanym podmiocie-  nazwa, norma, zakres, kraj i miasto lokalizacji certyfikowanego klienta.
3. Zakres geograficzny działania jednostki certyfikującej.

Zgodnie z dokumentem IAF MD 28, najpóźniej od pażdziernika 2024, wszystkie te informacje są dostępne na stronie https://www.iafcertsearch.org
 
 


Informacja dla stron zainteresowanych w sprawie składania skarg na organizacje certyfikowane przez GEM CERT  

Zgłoszenie skargi przez Klienta GEM CERT, klienta organizacji certyfikowanej przez GEM CERT lub innych stron zainteresowanych w zakresie dotyczącym usług certyfikacyjnych systemów zarządzania  – na adres  [email protected], lub pocztą tradycyjną na adres Al. Jerozolimskie 280, Reguy, 05-820 Piastów

Skargi mogą dotyczyć działalnośći certyfikacyjnej GEM CERT  oraz organizacji certyfikowanej przez GEM CERT. 
W przypadku skarg dotyczących organizacji certyfikowanych przez GEM CERT, skarga powinna być złożona najpierw do tej właściwej organizacji. 
 Skargi złożone do GEM CERT na certyfikowane organizacje są rejestrowane, potwierdzenie wysyłane w ciągu 14 dni do podmiotu składającego skargę.
GEM CERT rozpatruje skargę, pod warunkiem, że dotyczy ona działalności objętej certyfikacją.  Podejmuje stsoswne kroki zmierzające do wyjaśnienia sytuacji. W przypadku, gdy odpowiedź certyfikowanej organizacji nie jest zadowalająca, GEM CERT podejmuje weryfikację na miejscu w ramach auditu specjalnego.  
Podmiot składający skargę jest informowany o podejmowanych krokach i wyniku weryfikacji zgłoszonego problemu.  


 W przypadku skargi na działalność jednostki certyfkującej, skargi te są rejestrowane i rozpatrywane przez przedstawiciela Zarządu GEM CERT z zachowaniem bezstronności  i niezależności. Podmiot/ osoba składająca skargę jest informowana o jej rozpatreniu i jego wyniku w ciągu 14 dni.

Każda strona zainteresowana ma prawo złożyć skargę na działaność GEM CERT jako jednostki certyfikującej do PCA.

Informacja dla organizacji starających się o certyfikację systemu zarządzania
Odwołania od decyzji certyfikacyjnej
Każda organizacja  będą w trakcie procesu certyfikacji w GEM CERT, ma prawo zlożyć odwołanie do GEM CERT od decyzji certyfkacyjnej.
Tego rodzaju odwołania  są rejestrowane. Dyrektor GEM CERT wyznacza osobę (lub zespół w miarę potrzeby) do rozpatrzenia odwołania,  która nie była zaangażoana w proces auditu, weryfikacji technicznej dokumentacji z auditu ani w podejmowanie decyzji o certyfikacji.
Wynik rozpatrzenia odwołania jest przekazywany organizacji. 


Wszystkie skargi, w tym odwołania od decyzji certyfikacyjnej są rozpatrzywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami GEM CERT.





Kontakt

GEM CERT E.Niegowska Sp.J.
Reguły k/Warszawy Al. Jerozolimskie 280
 
05-820 Piastów
tel.: 0048 227538762
fax: 0048 227234153
e-mail: [email protected]

wizytówka

Wyszukiwarka